Rahsia Ingatan Kuat

Rahsia Kuat Daya Ingatan- Dr Zakir Naik

Daya ingatan yang kuat salah satu elemen penting untuk berjaya. Jika dalam ruang peperiksaan sekalipun, ingatan yang baik amat diperlukan untuk mengingati fakta-fakta penting. banyak sahaja teknik-teknik yang wujud untuk memperkuatkan daya ingatan. Tetapi jika kita hanya ingat untuk menjawab di atas beberapa helaian kertas, dan selepas keluar dewan tiada yang tertinggal, tak guna juga.

Bagaimana nak kuat daya ingatan ? Oleh sebab saya ini orang yang jenis, “ Eh, mana aku letak barang aku tadi ni ye?” dan saya juga seorang pelajar yang masih menuntut ilmu, seorang teman saya telah mengirimkan video ini kepada saya. Jadi saya letakkan di sini untuk dikongsi bersama.

Rahsia Kuat Daya Ingatan – Dr Zakir Naik

Rahsianya terletak dalam Al-Quran.

  1. Put your trust in Allah. Letakkan kepercayaan kepada Allah.
  2. Strive in the way of Allah s.w.t. Hardwork. Berusaha dengan tekun mengikut jalan yang benar dan diredhai Allah.
Jika anda belum berjaya, maka anda tidak lagi berusaha dengan bersungguh-sungguh.
  1. If you do not know ask the one who are more knowledgeable. Jika tidak tahu tanya orang yang lebih mengetahui. Technique. Teknik-teknik yang lain.

mek : kadang-kadang selalu lupa sebab tidak fokus, bukan nyanyuk..huhu

Ulasan

Catatan Popular