Random #4

Hari ini entri saya tiada tajuk. Shuush..sekadar menghalau sarang labah-labah yang duk menghuni blog ini sejak sebulan yang lalu. Haha.

Okey, tak banyak yang berubah sebenarnya selain umur makin lanjut sehari, tanda-tanda penuaan mungkin timbul- walaupun tak banyak sikit mesti ada. Cakap macam wanita berumur 50-an. Hamboiii.

Sedar tak sedar pun dah habis tiga bulan selesai cuti semester sebelum kembali bertapa di kampus. Walaupn belum masuk kampus utama, rasa-rasalah juga macam mahasiswi. Eheh. Apa yang saya dapat duduk di rumah selama tiga bulan. Perkara pertama, melebarkan pipi. Itu yang pasti. Kemudian bawa kereta pusing-pusing Temerloh bandar ikan patin, kenangan pahit yang hampir nak jatuh bukit (serius waktu ni cuak habis, dalam hati happen nak bagi tahu kawan yang baik, tapi kita yang merancang, Allah jua yang tentukan-sampai sekarang saya masih lagi tidak berkomunikasi dengan dia; sedih ). Pernah juga terbabas sampai 120 km/h. Tak terasa kut.

Style masakan dah upgrade setingkat. Eh.eh, ye ke?

2011 ni ramai yang dah kembali solo. Saya? Masih setia pada JYH oppa. Erk?

Hari tu bukan seminggu sebenarnya di kampung, nak dekat tiga minggu kut. Tapi takpe, dapat belajar jahit baju. Hakikatnya, saya tidak menelaah pelajaran pun tiga bulan ini. Bagi saya, sampai masanya, itulah yang akan dipelajari. Contoh duduk di rumah ni, belajarlah ert- masak ke, jahit ke, tak lah keras sangat nanti nak buat apa-apa kemudian hari.

2011 ke 2012 ke cuma satu nombor. Nampak macam naik satu nombor je. Eleh, kecil sangat tu. Tapi hakikatnya usia kita dah pun berkurang seabad. Berapa je lagi yang tinggal? Dua puluh tahun? Sepuluh tahun? Setahun? Sejam? Seminit? Malah sesaat pun kita tak tahu.

Wallahua'alam.


mek lin : Tak nak jadi the Lotus Eater.

Ulasan

Catatan Popular