Jangan pilih Cadbury

Assalamualaikum.
Huhui.

"Aku stress ni. Aku stress. Cemana nak buat nih."

Pergi ambil wuduk.
Tengah berdiri, duduk.
Tengah duduk, mengiring.
Tengah mengiring baring.

Kemudian terus terlelap. Celik kembali dah tak terasa apa dah. Paling-paling pun kurang lah sedikit maraknya api tadi. Itu solusi untuk marah yang telah diajarkan kepada kita. Sebilangan besar pun tahu. Stress ni samalah kut. 

"Makanlah coklat, dapat mengurangkan stress dengan lebur cairnya coklat dalam mulut. Mmmm."

Itu mak saya yang cakap. Dan saya pun memang KIPAS SUSAH MATI persatuan coklat-coklat sedunia pun. Gigi tak rongak lagi oke. Saya pun sarankanlah macam tu cuma tambahan saya letak,

"Tapi jangan pilih Cadbury.."

"Kenapa? Sebab Cadbury tu tak halal eh? Yang macam ramai orang dakwa itu bla-bla-bla...But, is it true?"

Dia tanya balik. Terbuntang mata jugalah saya lihat apa yang disebutnya tentang Cadbury tu. Tak pernah tahu menahu pun. Choclairs sepuluh sen satu pun saya layan je. Walhal saya cuma nak cakap ini,

"Tak aih, cuma Cadbury punya bar coklatnya tidak sesyok Tudor Gold, Van Hauten mahupun Vochelle. Atau ada lagi nama coklat yang lain yang tidak aku ketahui. Tu je."

Heee.
sokong lah coklat bumiputera


mek-lin : nyum.nyum.

Ulasan

Catatan Popular