Review Filem: The Adam Project (Ryan Reynolds)

Assalamualaikum wbt dan Hi!

Masih dalam hiatus, dan juga lari daripada rumah untuk kuarantin diri sendiri sebab ada dua orang dalam kalangan ahli keluarga kami berkuarantin di rumah. Jadi sepanjang melarikan diri ini, adalah sikit-sikit perubahan habit, error here and there but we still try to fight and built a steady habit. 

Selain Saiki-K yang mungkin akan aku ulas setiap episod, aku akan ulas tentang The Adam Project. Dan aku akan tulis secepatnya sebelum detik 12 tengah malam 9 minit lagi. 

Sebab tengok: Ryan Reynold
Kat mana tengok: Netflix
Durasi: 1 jam 30 minit

Memang tak ada alasan lain pun tengok filem/anime melainkan pelakon dan tajuk dia. Dan tak baca sinopsis sebab suka suprise. Haha. Ya pilihan filem terlampau random. Nak buat review sebab aku rasa rotten tomatoes punya review macam "kau dah kenapa bagi rating macam tu?"

Cerita dia tentang time travel. Sebab aku suka fizik walaupun aku dah tak dapat nak catch up dengan term quantum dan lain, sekurang-kurangnya aku rasa seronok la tengok aksi tekan-tekan sesuatu lepastu benda tu terbang dengan aerodinamik. Kah. Tapi aku tak tengok cerita zombie kecuali Zombi Kampung Pisang dan The Silent Sea.  Jalan cerita dia kemas. Aksi kemas. Dia punya jet cantik. Cerita dia bijak. Ryan Reynolds dengan never ending talk dia dan  humor serta watak kanak-kanak (Walker Scobell) dia boleh catch up. Dan bagi aku, jalan cerita ni bukan cliche atau acah-acah nak nangis sebab aku tengah baca The Human Complex (yang ni aku tulis wacana lain) yang aku faham apa yang sebenarnya berlaku pada apa yang berlaku dalam hidup karektor ni yang sebenarnya pun mungkin ada sipi-sipi dalam beberapa potong hidup kita. Bagi aku cerita ni ada ground dan rasional.

                          Suka scene ni. 

Lepastu latar tempat filem ini adalah di Vancouver. Em, aku tak tahu sangat tempat ni, cuma kawan aku dulu cakap tempat ni lagi selamat daripada Malaysia. Haha, manalah aku tahu. Tapi aku suka tempat dia berlakon tu dekat dalam hutan yang aku rasa macam di West Virginia (my dream place). Dan aku rasa Americans adalah orang biasa cuma ada kerajaan yang dikawal oleh kuasa luar. Jadi aku rasa teringin pula nak melawat Amerika, dan tengok big pharma works yang orang gembar gemburkan itu. Tapi aku rasa aku tak jumpa la di West Virginia melainkan di New York atau Washington DC. 

West Virginia; tempat macam ni memang untuk melancong je kecuali di Malaysia. 

Amaran: aku skip babak yang ci**-ci**. Dah dekat netflix nak buat macam mana. Jadi aku tak tahu apa yang berlaku pada babak tu (kiranya aku jadi Lembaga Penapis Filem untuk diri aku sendiri la). Tiber aku hargai kerja-kerja LPF selama ni. Dulu kaki tengok tv tapi otak boleh berfungsi cepat terima kasih la dekat LPF ni. Jadi sekarang kena buat sendiri. Bahasa-bahasa kesat pun ada, terkejut aku pelakon budak tu cakap macam tu, tapi takpe la. Jangan bawak biasa sudah. Dah terpaksa tukar #$%^& kepada nangka pulak bila rasa nak terkeluar. Dahla professional. 

Okay, review ringkas yang tidak mengandungi spoiler. Ke ada spoiler juga. Entah la. Kalau nak review yang best boleh tengok Google Review, tapi spoiler la. Bagi aku, tengok je la for fun. No harm. As long as you got self-control. Adios!

Ulasan

Catatan Popular